ikona biedronki

Biedronki – Matematyka w świecie przedszkolaka

Autor: Dagmara Andrzejczyk, Katarzyna Grzegorczyk
Tytuł: „Matematyka w świecie przedszkolaka“
Czas realizacji: październik 2021r.-czerwiec 2022r.
Zasięg: grupa „Biedronki“

Cel innowacji:

  • rozbudzenie zainteresowań matematyką
  • rozwijanie umiejętności liczenia
  • poznanie możliwości liczenia na zbiorach zastępczych
  • rozwijanie wszechstronnej aktywności dzieci
  • stosowanie liczebników głównych i porządkowych

Plan innowacji „Matematyka w świecie przedszkolaka“ powstał w 2021 roku. Programem tym została objęta grupa „Biedronki“. Innowacja polega na wykorzystaniu podczas zajęć ciekawych, ale powszechnie dostępnych pomocy dydaktycznych takich jak klamerki, guziki, sznurki, spinacze, magnesy, koraliki, a także naturalnych okazów żołędzi, kasztanów, szyszek, kamieni. Innowacja ma wpłynąć na efektywność edukacyjną dzieci w edukacji matematycznej w naszym przedszkolu. 

ikona motylki

Motylki – Moje 5 minut

Innowacja „Moje 5 minut” polega na prezentacji indywidualnych zainteresowań dziecka. W ramach innowacji dzieci mają okazję zaprezentować swoją pasję, ulubiony sposób spędzania czasu wolnego lub najchętniej odwiedzane miejsce. Mogą opowiedzieć, ale także pokazać zdjęcia, filmy, rysunki, przedmioty związane ze swoim hobby; mają także możliwość prezentacji swoich ewentualnych talentów.
(więcej…)

ikona sówki

Sówki – Bawimy się kodowaniem

Temat: „Bawimy się kodowaniem”
Czas realizacji: 09.2021 – 06.2022

Motywacja i cele wprowadzenia innowacji:
Innowacja „Bawimy się kodowaniem” jest odpowiedzią na aktualne potrzeby i zainteresowania dzieci, wymogi edukacyjne. Głównym celem wprowadzenia innowacji jest rozwijanie u przedszkolaków uniwersalnych kompetencji, takich jak: logiczne myślenie, zadaniowe podejście do stawianych problemów, umiejętność pracy zespołowej w sposób przyjazny dzieciom, czyli w zabawie, w ruchu, poprzez doświadczenie i eksperymentowanie.

(więcej…)

ikona biedronki

Biedronki – Poznajemy owoce i warzywa

Autor: Dagmara Torbicka, Katarzyna Grzegorczyk, Marta Stanaszek 
Tytuł: „Poznajemy owoce i warzywa
Rodzaj innowacji: poznawcza, integracyjna 
Czas realizacji: październik 2020r.-czerwiec 2020r.
Zasięg: grupa „Biedronki

Cel innowacji:
- poznanie różnego rodzaju owoców i warzyw 
- współpraca nauczyciel – dziecko 
- integracja grupy 
- poznawanie nowych smaków owoców i warzyw 

Plan innowacji „Poznajemy owoce i warzywa“ powstał w 2020roku w Niepublicznym Przedszkolu Mali Olimpijczycy. Programem tym została objęta grupa „Biedronki“. Innowacja polega na krótkiej prezentacji owoca lub warzywa, a także krótkim omówieniu jego hodowli i pochodzenia. Nauczycielki będą pokazywały dzieciom produkty uzyskane z owoców i warzyw. Dzieci również będą angażowane w innowację poprzez pomoc nauczycielom. 

ikona sówki

Sówki – Kolorowe dni

Kolory są nieodłącznym elementem naszego otoczenia. Wpływają na emocje, doznania, rozumienie świata i relacji z innymi. Umiejętność zabawy z kolorami i rozpoznawanie ich znaczenia jest jednym z elementów wychowania. W konsekwencji wpływa na wrażliwość, estetykę i rozwój kreatywności. W świat kolorów wprowadzamy dziecko powoli i spontanicznie poprzez zabawę. Ciekawą formą utrwalenia kolorów są „kolorowe dni” w przedszkolu. W kolorowe dni dzieci będą przychodzić do przedszkola ubrane na dany kolor. Projekt umożliwia także propagowanie nawyków zdrowego żywienia. Dzieci spróbują nowych smaków i zapachów – poznanie świata przez wszystkie zmysły.

Cele:
-utrwalenie umiejętności rozpoznawania kolorów,
-stymulowanie rozwoju i inspirowanie twórczych działań dzieci,
-stworzenie atmosfery radosnych przeżyć i wesołej zabawy,
-uwrażliwienie na piękno otaczającego świata,
-rozbudzanie i ukierunkowanie aktywności dzieci,
-kształtowanie nawyków zdrowego odżywiania,
-rozumienie konieczności ochrony przyrody.

Głównym zamierzeniem projektu jest podejmowanie różnorodnych działań dotyczących poznawania, nazywania kolorów, smaków poprzez wszystkie zmysły. Działania te będą realizowane podczas zajęć edukacyjnych.