Żabki, Kotki – grudzień 2019

1. Bajka terapeutyczna pt. „Jak Narcyza Ziółko przestała myśleć o sobie i zaczęła myśleć o innych”.

Wysłuchanie i wspólna analiza bajki

CELE:

  • kształtowanie prawidłowej postawy wobec kolegów i koleżanek (nieegoistycznej)
  • pokonywanie tremy przed występem publicznym
  • wzmacnianie spostrzegawczości i rozwijanie orientacji przestrzennej

 

2. „Gdy dorosnę, będę…” – wypowiedzi dzieci i praca plastyczna przy dźwiękach piosenki „A ja rosnę i rosnę” zespołu Fasolki.

 

3. W oczekiwaniu na święta
Dzieci słuchając kolęd i pastorałek wyklejały plasteliną bombki.

 

4. Bajka terapeutyczna pt. „O Hubusiu, co się lekarzom nie kłaniał”.

Wysłuchanie i wspólna analiza bajki

CELE:

  • kształtowanie odporności emocjonalnej, a w szczególności rozwijanie umiejętności radzenia sobie w sytuacji lękowej
  • przezwyciężanie strachu przed wizytą u lekarza
  • wyrabianie zainteresowania tematami badawczymi

Żabki, Kotki – październik 2019

1. Wysłuchanie i wspólna analiza bajki pt. „Jak Wawrzynek zaczął i przestał się wstydzić piegów”. 

CELE:

  • Wzmacnianie poczucia własnej wartości
  • Kształtowanie postawy tolerancji wobec odmienności – szczególnie w wyglądzie
  • Rozwijanie umiejętności aktywnego słuchania

Wykonanie karty pracy

(więcej…)

Żabki, Kotki – wrzesień 2019

1. Bajka terapeutyczna pt. „Jak Tymianek nie poszedł do przedszkółka”.

  • Wspólna analiza bajki
  • Wykonanie zadania w karcie pracy

CELE:

  • Kształtowanie umiejętności radzenia sobie z emocjami – redukcja lęku adaptacyjnego
  • Rozwijanie wrażliwości, wyobraźni plastycznej i inwencji twórczej
  • Stwarzanie sytuacji do współpracy i współdziałania

2. Bajka terapeutyczna pt. „Jak Róża się nie poddała i Tymianek poszedł z nią na spacer”.

  • Wysłuchanie i wspólna analiza bajki

CELE:

  • Kształtowanie odporności emocjonalnej
  • Stwarzanie sytuacji do współpracy i współdziałania
  • Motywowanie do wysiłku i wytrwałości
  • Wdrażanie do respektowania umów
  • Rozwijanie umiejętności radzenia sobie w sytuacji porażki

Sowy, Misie – październik 2019

1. Bajka terapeutyczna – „Jak Tymianek chciał oddać braciszka” – wspólna analiza bajki.

  • Rozwijanie umiejętności radzenia sobie z napięciem pojawiającym się w trudnych sytuacjach.
  • Kształtowanie pozytywnych więzi pomiędzy rodzeństwem
  • wprowadzenia w świat wartości etycznych, rozwijania inteligencji emocjonalnej, wrażliwości empatii.

Dzieci na koniec zajęć wykonały kartę pracy na temat opowiadania.

(więcej…)

Sowy, Misie – wrzesień 2019

1. Bajka terapeutyczna – „Jak Tymianek nie poszedł do przedszkółka” – wspólna analiza bajki.

  • kształtowanie umiejętności radzenia sobie z emocjami – w głównej mierze redukcja poziomu lęku adaptacyjnego
  • stwarzania sytuacji do współpracy i współdziałania
  • rozwijania wrażliwości, wyobraźni plastycznej i inwencji twórczej.

2.  Ćwiczenia słuchowo-ruchowe. Zabawa muzyczne w kole „Chodzi lisek koło drogi”.

Cel:

  • pobudzenie do dalszych zadań w przedszkolu
  • relaksacja / wyciszenie

Dzieci na koniec zajęć wykonały kartę pracy na temat opowiadania.

3. Bajka terapeutyczna – „Jak Wawrzynek zaczął i przestał się wstydzić piegów” – wspólna analiza bajki.

  • Wzmacnianie poczucia własnej wartości
  • kształtowanie postawy tolerancji wobec odmienności – szczególnie w wyglądzie
  • rozwijanie umiejętności aktywnego słuchania.

Dzieci na koniec zajęć wykonały kartę pracy na temat opowiadania.

4. Ćwiczenia orientacyjno – porządkowe. Szybka reakcja ruchowa na usłyszany sygnał.

Cel:

  • Ćwiczenie spostrzegawczości i zręczności
  • Ćwiczenie pamięci

Jeżyki – wrzesień 2019

1. Poznajemy dźwięki instrumentów, bajka relaksacyjna przy spokojnej muzyce.
Cel: Rozwijanie umiejętności różnicowania dźwięków, uwrażliwianie dźwiękowe, relaksacja.

2. Zabawy muzyczne z wykorzystaniem chusty animacyjnej, ćwiczenia relaksacyjne leżąc na chuście oraz bajka relaksacyjna przy spokojnej muzyce.
Cele: Integracja grupy, rozpoznawanie tempa muzyki oraz relaksacja.

Motylki – wrzesień 2019

1. Zabawy rytmiczne, bajka relaksacyjna przy spokojnej muzyce.
Cele: Uwrażliwianie dźwiękowe, rozwijanie percepcji słuchowej, relaksacja.

2. Poznajemy instrumenty, zabawy muzyczne z wykorzystaniem instrumentów.
Cele: Rozwijanie umiejętności różnicowania dźwięków, uwrażliwianie dźwiękowe, relaksacja.

3. Zabawy muzyczne z wykorzystaniem chusty animacyjnej, ćwiczenia relaksacyjne leżąc na chuście oraz bajka relaksacyjna przy spokojnej muzyce.
Cele: Integracja grupy, rozpoznawanie tempa muzyki oraz relaksacja.

Sierpień – Sowy, Żabki

1. Zabawa „Lodowe Stworki”
Szybka reakcja ruchowa na usłyszany sygnał.
Dzieci przy pauzie w muzyce „zamarzają” niczym lodowe stworki.
Usprawnianie pamięci,
Usprawnianie uwagi,
Doskonalenie umiejętności prezentowania określonych ruchów i czynności.

2. Dzieci wcieliły się w role różnych zwierzaków i owadów. Wiewiórki, kurczaki, węże czy bociany… żadna figura nie była im obca. Cały czas towarzyszyła im dynamiczna muzyka klasyczna.
Cele:
Rozwinięcie zdolności improwizacyjne
Nabranie umiejętności naśladowania ruchów.

3. Relaksacja
Trening relaksacyjny. Wysłuchanie utworów o charakterze wyciszającym.
Ćwiczenia oddechowe w pozycji leżącej.