Czerwiec – Żabki, Jeżyki, Misie, Biedronki

Jeże i Żabki

03 i 05.06.2019 – Poznajemy instrumenty, ciąg dalszy- Gry na instrumentach nigdy dość! Nasze przedszkolaki coś o tym wiedzą i chętnie biorą w tym udział.

12 i 13.06.2019 – Od przedszkola do Opola - Podczas tych zajęć dzieci mogły zaprezentować swoje muzyczne talenty. Były śpiewy, tańce, oraz gra na instrumentach. Niektórzy przygotowywali się również w domu ponieważ wszystkie dzieci zostały poinformowane wcześniej o naszym MINI SHOW.

(więcej…)

Maj 2019 – Koty, Sowy

1. Ćwiczenia orientacyjno–porządkowe. Gramy w kolory! Czerwony, zielony, niebieski a może różowy? Przy Pauzie w muzyce dzieci szukają przedmiotu o wypowiedzianym kolorze.

Szybka reakcja ruchowa na usłyszany sygnał.

Cele:

  • Ćwiczenie spostrzegawczości i zręczności 
  • Ćwiczenie pamięci 

(więcej…)

Maj 2019 – Żabki, Jeżyki, Misie, Biedronki

Jeże i Żabki

06 i 08.05.2019 – Nuty – W tym tygodniu dzieci uczyły się co to są nuty, klucz wiolinowy oraz pieciolinia. Nauczyły się rozpoznawać nutki oraz wiedzą ile nutek trzeba napisać aby powstał pełen dźwięk.

13 i 15.05.2019 – Zabawa z chustą – Drugi tydzień był tygodniem zabawy. Dzieci tańczył w kręgu przy pomocy chusty oraz w parach ucząc się nowego układu tanecznego.

(więcej…)

Kwiecień 2019 – Koty, Sowy

1. Ćwiczenia orientacyjno – porządkowe.

Białe – czarne, ciepło – zimno, ogień – woda

Szybka reakcja ruchowa na usłyszany sygnał.

  • Usprawnianie pamięci,
  • Usprawnianie uwagi,
  • Doskonalenie umiejętności naśladowania, prezentowania określonych ruchów i czynności.

2. Kontynuacja gry na dzwonkach hotelowych 🙂

  • Uważne słuchanie
  • Ćwiczenie pamięci

3. Metoda aktywnego słuchania muzyki wg Batii Strauss

Zabawa z woreczkami

  • zainspirowanie dzieci do aktywnego słuchania muzyki klasycznej,
  • rozwijanie wrażliwości słuchowej i umiejętności odbierania muzyki,
  • rozwijanie twórczej aktywności dziecka podczas interpretacji muzyki

Marzec 2019 – Biedronki i Misie

  1. Poznajmy się na nowo – na tych zajęciach dzieci miały możliwość wybrania sobie swojego instrumentu i zaprezentowania go. Przedstawiali również to czy i dlaczego lubią głośną bądź cichą muzykę oraz dlaczego muzyka jest ważna w codziennym życiu.

  2. Rytm to podstawa- W tym tygodniu dzieci dowiedziały się co to jest rytm i jak nauczyć się grać na instrumencie w rytmie. Było bardzo głośno i śmiesznie?