Październik 2023 – Sówki

W miesiącu październik grupa sówek utrwalała wiedzę na temat kierunków „prawo”, „lewo”, znajomość graficznego zapisu cyfr i odpowiadających im wartościom oraz rozwijała umiejętność przeliczania grupowania i przeliczania obiektów.

  • Nauczyciel wręczył dzieciom opaskę, którą zakładały na prawą rękę. Po prawej i lewej stronie umieścił pachołki na które dzieci miały za zadnie wrzucić 3 obręcze. Nauczyciel instruował, na którą stronę ma zostać oddany rzut, na pachołek po lewej lub po prawej stronie.
  • Każde dziecko samodzielnie malowało jeża na którym następnie nauczyciel umieszczał cyfrę od 1 do 5. Zadaniem dzieci było przyklejenie do jeża tylu jabłek, ile wskazuje cyfra, która się na nim znajduje.
  • Nauczyciel samodzielnie przygotowuje 3 obrazki jeża na których znajdują się cyfry od 1 do 3. W pierwszym wariancie pod cyfrą znajdują się kropki w ilości odpowiadającej cyfrze powyżej. Zadaniem dzieci jest przyczepienie do jeża takiej ilości spinaczy, którą wskazuje cyfra. W dalszej części zadania nauczyciel prezentuje dzieciom te same jeże na których również znajdują się cyfry. W tym przypadku pod cyfrom nie umieszczono kropek. Dzieci wykonują zadanie w ten sam sposób sugerując się jedynie znakiem graficznym cyfry.

Nauczyciel umieszcza przed dziećmi 3 kubeczki oraz drobne przedmioty w różnych kolorach. Przy pomocy pęsety dzieci umieszczają do każdego kubka elementy w danym kolorze. W każdym kubeczku mają znajdować się elementy jednego koloru. Na koniec zadania dzieci wspólnie przeliczają, ile przedmiotów w danym kolorze znalazło się w kubkach.