Kotki – październik 2019

Mąka ziemniaczana i woda – ciecz nienewtonowska 

Cel zajęć: Usprawnianie motoryki małej oraz stymulacja zmysłów. 

Przebieg: Dzieci łączą ze sobą w miseczkach otrzymane produkty – wodę i mąkę ziemniaczaną. Swobodnie bawią się otrzymaną cieczą.

Kasza jęczmienna i kolorowe fasolki

Cel zajęć: Głównie usprawnianie motoryki małej

Przebieg: Na folii zostaje rozsypana kasza jęczmienna oraz zafarbowane fasolki. Dzieci otrzymują talerzyki w kolorach fasolek. Następnie swobodnie bawią się na folii oraz segregują za pomocą rączek i stópek fasolki na odpowiednie talerzyki.

Galaretka i woda

Cel zajęć: Wspieranie rozwoju motoryki małej, pobudzanie zmysłów. 

Przebieg: Dzieci łączą ze sobą otrzymane produkty – galaretkę i ciepłą wodę na wcześniej przygotowanej przestrzeni. Swobodnie bawią się otrzymaną masą.

Mannolina – masa plastyczna z kaszy mannej z cynamonem

Cel zajęć: Pobudzanie zmysłów, usprawnianie motoryki małej.

Przebieg: Swobodna zabawa kaszą gryczaną, soczewicą oraz masą plastyczną z kaszy manny, cynamonu i wody.