Joga – opis zajęć

Program Edukacyjno-Rozwojowy „Joga dla przedszkolaka”

Program opracowany przez Karinę Walter.

W młodym, dynamicznie rozwijającym się organizmie brak ruchu szybko powoduje sztywność ciała, różnorodne asymetrie i dysproporcje, oraz wady postawy, wynikające ze złych nawyków, ukształtowanych często już we wczesnym dzieciństwie.

Zajęcia z Jogi dla dzieci pozwalają przede wszystkim uczyć dzieci cierpliwości w stosunku do innych, jak i również do samego siebie. Joga pozwala dzieciom dostrzegać i akceptować różnice między nimi samymi pomaga dzieciom wzmocnić ciało i poprawić jego elastyczność.

Zajęcia mają także na celu:

  • Korzystnie wpływa na psychikę dziecka
  • Wzmocnić elastyczność i wytrzymałość mięśni
  • Kształtować prawidłową postawę
  • Nabywanie umiejętności komunikacji
  • Współdziałania w grupie
  • Zaspakajanie naturalnej potrzeby ruchu stymulującej harmonijny rozwój dziecka

Dla dzieci nadpobudliwych ćwiczenia jogi są sposobem na rozładowanie nadmiaru energii i przekształcenie jej w energię twórczą, kreatywną. Ale przede wszystkim – praktyka jogi to dla dziecka ogromna frajda!

Dzieci są z natury bardzo aktywne i łatwo się rozpraszają, dlatego zajęcia prowadzone są dynamicznie, w formie zabawy, a dopiero później, stopniowo, dzieci uczą się poprawności i dokładności wykonywanych ruchów oraz skupienia uwagi na oddechu. Dynamiczne asany aktywizują rzadko używane mięśnie i stawy, przynosząc giętkość i systematycznie podnosząc ogólną sprawność.

Karina Walter

Studentka trzeciego roku studiów licencjackich, specjalność Pedagogika Wczesnoszkolna z Edukacją Przedszkolną na Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie.
Ukonczyła „Kurs Instruktora Jogi dla dzieci” pod kierownictwem Pani Agnieszki Lasoty, twórczyni Jogi dla dzieci „Joga Smyka”
Inne ukończone kursy : “Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami u dzieci.Jak kształtować zachowania pożądane”, “Jak być dobrym nauczycielem”, “Logorytmika — Ruch, słuch, słowo”, „Kurs Animatora Dziecięcego” “Analiza i Imterpretacja Rysunków dziecięcych”, “Jak prowadzić zajęcia grafomotoryczne z elementami terapii ręki z dziećmi w wieku przedszkolnym”, “Wczesne wspomaganie rozwoju”, “Asertywność w relacjach z rodzicami”, “Kreatywny nauczyciel”, “Przeciwdziałanie przemocy i agresji w środowisku przedszkolnym”, “Dziecko nadpobudliwe w przedszkolu”, „Kurs Kierownika Wypoczynku”, Trenera Pierwszego stopnia „Sensoplastyka”, Kurs „Terapii Ręki i zaburzeń motoryki małej I i II stopnia ”
Jest osobą ambitną, cierpliwą i konsekwentną. Lubi się uczyć ale większą przyjemność sprawia jej nauka innych . Praca z dziećmi daje jej dużo radości. Czuję się w pełni doceniona, gdy widzi uśmiech na twarzy swoich małych podopiecznych.